Tuesday, May 31, 2011

DRUZINA SINJEG GALEBA,,Tone Seliskar

Biljeske o piscu:
Slovenski pisac rodio se 1.4.1900. u Ljubljani, a umro
1970.g. Objavio je knjige
pjesama:Trobovlje, Pjesme ocekivanja i mnogo proznih djela: Druzina
Sinjega galeba, Jedra na
kraju svijeta, Drugovi, Mazge, Rudi, Nasukani brod, Trscanska cesta.
Vise Seliskarovih knjiga
prevedeno je na srpskohrvatski jezik, a Druzina Sinjega galeba objavljena je u
vise izdanja.

Tema: djecja družina koja se bavi poslom za odrasle
Glavni likovi: Ivo i druzina
Sporedni likovi: Ivini roditelji, Mileva, stari Nikola, mjestani, Ante,
Lorenza...
Mjesto radnje: Galebov otok i more
Vrijeme radnje: Ljeto u proslosti
Poruka djela: Ako ti samo jedna uspomena ostane od neke voljene osobe,
nemoj dopustiti da se jos vise unisti od starosti, nego je cuvaj od
propasti.

Krataki sadrzaj:
Bio jedan djecak Ivo, koji nije imao ni oca ni majku.Otac mu je
protjeran s otoka, a majka mu je zbog tuge umrla.Zivio je sam u jednoj
staroj napustenoj kuci. Jednoga dana otac se jako bolestan vraca kuci i
kod kuce umire. Starac Nikola ga zajedno sa Ivom sahranjuje. Jedino sto
je Ivi za uspomenu od oca bio je jedrenjak koji se zvao "Sinji galeb".
Ivi je odlucio da Sinjeg galeba uredi, da izgleda kao nov. Ivi se
pridruzuju djecaci iz sela; Petar, Jure, Mijo, Pere i Frane. Oni
odlucuju zajednicki urediti brod. Djecaci su sve uredili, samo jos treba
ofarbati krmu. Posto je farba bila jako skupa oni odluce da nekako
zarade novac da bi to nekako kupili. Djecaci odlaze na kamenolom. Tamao
su radili jako dobro. Prvi sat bilo je lagano, ali kasnije je sunce sve
jace przilo tako da je raditi bilo zaista tesko. Na kamenolomu se morao
napraviti doista velik posao. Opasnost je prijetila od jedne velike
kamene gromade. Trebalo se popeti na vrh te velike stjene koja se svaki
cas mogla srusiti. Poslovodja je iz dzepa izvadio stotisucicu i rekao:
"ko ode gore i postavi dijamant dobije ovu stotisucicu!"
Svi su sutili dok se nije javio Ive. Otisao je gore, sretno se popeo i postavio
dijamant. Medjutim,kada se vracao nazad tlak zraka ga je odbacio i on je
lupio o jedan kamen. Razbio je celo, ali mu je bol jako brzo prosla. Kada
su zaradili za farbu, otisli su kupiti je i potpuno uredili "Galeba".
Medjutim, jedne zore, kada se Ivo probudio, nije vidio svog "Galeba" na
salu. Mjestani su odlucili uzeti "Galeba" jer su htjeli naplatiti barem
jedan mali dio onoga sto im je Ivin otac ucinio. Kasnije su Ivo i
druzina uzeli jedrenjak i s njime otisli na more.

Karakterizacija likova:
a) Ive: bio je uistinu mrk djecak, crne kose. Zaboravio je sve one
njezne rijeci sto ih majke govore djeci. Ne poznaje majcina zagrljaja ni
ocevih briznih, milih pogleda. Sam je rastao, sam se mucio i kada je
urlala bura, nije se bojao. Nije imao nikoga da su uza nj privine i tako
se na sve priucio.

b) djecaci: dobri i pomazu Ivi u obnovi jedrenjaka.

c) Mileva: Smedokosa, zdravih, rumenih i vjecno nasmijanih obraza, sa
svom djecom je mila i dobra, ali, prije, cim je vidjela Ivu odmah se
smrkla, jer ga se bojala, kasnije se oslobodila toga straha.

d) Stari Nikola: Petrov i Milevin otac, voli Ivu i pomaze mu u najtezim
trenutcima.

6 comments:

  1. Nemoj se pravit pametna, nije čovjeku bilo lahko napraviti ovakvu dobru stranicu

    ReplyDelete
  2. Nemoj se pravit pametna, nije čovjeku bilo lahko napraviti ovakvu dobru stranicu

    ReplyDelete
  3. Ala spasi me covjek zadnji dan mentol radi lektiru 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej bruda nisam ni ja nista bolji i mene je spasio brat :)


      Delete
  4. Od muža sam se razdvojila prije tri godine. Među nama nije bilo komunikacije. Obitelji i prijatelji su me savjetovali da zaboravim na brak i da nastavim dalje u životu. Nisam se htjela udati za nekog drugog jer duboko u sebi još uvijek volim svog muža. Toliko sam patila od boli i zbunjenosti da sam na internetu pročitala preporuku o tome kako je dr. Alaba ponovno spojio razoreni brak uz pomoć svojih duhovnih moći. Neprestano sam čitala toliko svjedočanstava o tome kako je pomogao stati na kraj razvodu i vratiti bivše voljene ljude i moja vjera se obnovila. Trebala bih odmah kontaktirati dr. Alabu nekoliko minuta kasnije, on mi je odgovorio i dao upute što da radim, nakon što sam dva dana nakon rituala ispunila traženi uvjet, čarolija je promijenila moj život oko mog muža da me više od toga ne kontaktira. Dvije godine su me zvale usred noći plačući i ispričavajući se da je to djelo demona, pa se i dalje čudim ovom čudu pa mu opraštam. Sada je moj brak sada u ravnoteži. Ritual dr. Alabe je dobro funkcionirao i brak jači nego prije, i ništa nas više ne može razdvojiti. Posjetio sam toliko stranica da sam tražio pomoć, bilo je beznadno dok se nisam povezao s dr. Alabom, pravim muškarcem koji mi je pomogao da oporavim svoj razoreni brak ako imaš sličan problem u braku, želiš da te muž ili žena vole opet. , Imate nekoga koga volite i želite da vas on ili ona voli zauzvrat, imate izazov u svom životu, predložak čarolije dr. Alabe je rješenje i odgovor na vaš problem, whatsapp/viber s njegovim telefonskim brojem: +1(425) 477-2744, Kontaktirajte ga danas slanjem e-pošte na dralaba3000@gmail.com. Ne dopustite nikome da vam oduzme supružnika.

    ReplyDelete